یک کارشناس جهان عرب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

تروریسم اسرائیلی و نگاه دوگانه غرب | هراس جهان از واکنش کوبنده ایران

یک کارشناس جهان عرب با اشاره به اینکه غرب نگاه کاملا دو گانه‌ای نسبت به پدیده تروریسم دارد، گفت: مقامات آمریکا، انگلیس، آلمان، واتیکان، پادشاهی اردن، عربستان و مصر هر یک به نوعی ایران را به آرامش وخویشتنداری دعوت می‌کنند و این نشان می‌دهد که جهان از واکنش کوبنده ایران به رژیم صهیونیستی هراس دارد.
یک کارشناس جهان عرب با اشاره به اینکه غرب نگاه کاملا دو گانه‌ای نسبت به پدیده تروریسم دارد، گفت: مقامات آمریکا، انگلیس، آلمان، واتیکان، پادشاهی اردن، عربستان و مصر هر یک به نوعی ایران را به آرامش وخویشتنداری دعوت می‌کنند و این نشان می‌دهد که جهان از واکنش کوبنده ایران به رژیم صهیونیستی هراس دارد.
کد خبر: ۱۴۶۸۷۳۳

به گزارش جام جم آنلاین، حسن هانی زاده افزود: سکوت کشور‌های غربی در برابر ترور دردناک شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و نیز بمباران مدرسه تابعین در غزه از سوی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد غرب نگاه کاملا دو گانه‌ای نسبت به پدیده تروریسم دارد.

وی ادامه داد: این دو حادثه نشان داد معیار‌های تعریف شده جهانی، قربانی منافع سیاسی و زد و بند‌های قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای شده و قانون جنگل جایگزین قوانین بین‌المللی شده است.

این کارشناس جهان عرب عنوان کرد: از آنجا که ترور یک شخصیت سیاسی مانند اسماعیل هنیه که مهمان رسمی جمهوری اسلامی بود بر اساس معیار‌های بین المللی مصداق آشکار نقض قوانین بین المللی تلقی می‌شود، انتظار جامعه جهانی این بود که این ترور توسط کشور‌های غربی محکوم می‌شد.

هانی زاده بیان کرد: بر این اساس بود که ایران به عنوان عضو سازمان ملل از شورای امنیت خواست تا نشست ویژه‌ای برگزار کند که این نشست تشکیل شد. اما آمریکا، انگلیس و فرانسه به عنوان سه کشور دارای حق وتو در شورای امنیت از صدور یک بیانیه محکومیت این ترور جلوگیری کردند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی نیز بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که پاسخ کوبنده‌ای به رژیم صهیونیستی به خاطر ترور اسماعیل هنیه، مهمان ویژه ایران بدهد، اما تحرکات و پیام‌های مختلف کشور‌های غربی عملیات انتقام را به تاخیر انداخت.

این کارشناس جهان عرب خاطرنشان کرد: ده‌ها پیام و تماس تلفنی از سوی رهبران کشور‌های غربی و حتی منطقه‌ای با مقامات جمهوری اسلامی صورت گرفت که از جمهوری اسلامی می‌خواهند در برابر ترور رئیس دفتر سیاسی حماس از خود خویشتنداری نشان دهد.

وی ادامه داد: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب ایران به دلیل برگزاری مسابقات المپیک در پاریس مصرانه و عاجزانه از رئیس جمهور منتخب ایران خواست تا مساله پاسخ به رژیم صهیونیستی را به تعویق بیندازد.

هانی زاده افزود: اعتقاد مکرون این بود که با توجه به برگزاری مسابقات المپیک در پاریس، پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی ممکن است این مسابقات را تحت‌الشعاع قرار دهد.

این کارشناس جهان عرب توضیح داد: مقامات آمریکا، انگلیس، آلمان، واتیکان، پادشاهی اردن، عربستان و مصر هر یک به نوعی ایران را به آرامش و خویشتنداری دعوت کردند و این نشان می‌دهد که جهان از واکنش کوبنده ایران به رژیم صهیونیستی هراس دارد.

وی عنوان کرد: رفتار‌های دوگانه غرب نسبت به پدیده تروریسم، هرگونه تعامل شرق و غرب را بر اساس معیار‌های حقیقی بین‌المللی تحت تاثیر قرار داده و قانون جنگل را جایگزین قوانین شناخته شده بین المللی خواهد ساخت.

 هانی زاده گفت: در واقع غرب چشمان خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی علیه بشریت می‌بندد و عملیات تروریستی این رژیم علیه ملت‌های منطقه را دفاع از خود تلقی می‌کند. در چنین فضایی رفتار‌های تهاجمی و خشونت آمیز بر شیوه‌های مبتنی بر تعاملات احترام انگیز بین المللی غلبه خواهد کرد و این امر صلح و ثبات جهانی را دچار مخاطره خواهد کرد.

این کارشناس جهان عرب تاکید کرد: لذا سکوت جامعه جهانی نسبت به ترور‌های رژیم صهیونیستی علیه مسئولان کشور‌های اسلامی و عربی منطقه و نیز سکوت در برابر نسل‌کشی در غزه در واقع تشویق این رژیم نسبت به ادامه چنین شیوه‌های غیرانسانی تلقی می‌شود.

 وی بیان کرد: این‌گونه رفتار‌های دوگانه و تفسیر‌های مصلحت‌آمیز آمریکا و اروپا از تروریسم صهیونیستی موجب خواهد شد تا جهان ومنطقه به سمت تقابل خونین فیزیکی حرکت کند که در نهایت به هدر رفت فرصت‌های توسعه پایدار در منطقه منجر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها